Aussie!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Demi Oerlemans - WaarBenJij.nu Aussie!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Demi Oerlemans - WaarBenJij.nu

Aussie!!

Door: Demi Oerlemans

Blijf op de hoogte en volg Demi

30 Januari 2015 | Australië, Sydney

Zitten we dan.. na een lange vliegreis van 20 uur,een hele mooie tussenstop in Hong Kong van een aantal uren dan, wat natuurlijk super leuk was, eindelijk op de bestemming aangekomen. Ik ben in Sydney, Australie! Helaas geen tv camera's van border security tegen gekomen dus ik zal niet te zien zijn in een van de volgende afleveringen. Heel gemakkelijk de grens over wat mij toch weer mee viel, had het heel erg streng verwacht maar wat kan je toch leuk met die douane lachen!

Toch heel vreemd om in het vliegtuig te stappen in de winter en uit te stappen in hartje zomer. En ja ik had meteen de eerste paar uur in Australie al last van een jetlag. Leek wel alsof ik drugs had gesnoven zo rood waren mijn ogen, hele tijd viel ik in slaap. Maar ach, dat heeft ook wel weer wat, je bent wel aan de andere kant van de wereld. Met 10 uur tijdsverschil.

Hostel is echt super, Sydney beachhouse in Collaroy. Helaas wel de eerste kakkerlakken alweer gespot, maar dat heb ik dan nog liever dan bed bucks. Altijd maar blijven denken, het kan erger, het kan erger. Eerste dagen mag ik de kamer gezellig delen met de meiden Christa en Elena. Wat een top wijfies!

De eerste echte dag gingen we met de groep naar de Blue Mountains. 's Morgens vroeg om half 8 begon het feestje al in de auto met onze geweldige tourguide Peter. Een hele dag heerlijk gelachen. Mooiste plekken gezien, falls wandeling gedaan, three sisters gezien etc. En als afsluiting nog naar het Wildlife Featherdale park. Daar mijn aller eerste kangaroo's en koala's gezien, heeel speciaal moment natuurlijk. Valt me alleen wel erg op dat alle dieren daar alleen maar liggen te chillen, kangaroo's liggen erbij alsof ze model zijn en koala's vallen echt overal in slaap in de raarste houding haha.

De rest van de week hebben we nog een mooie wandeling gemaakt door Manly, met een van de mooiste uitzichten over Sydney.

En oh oh wat is het toch leuk om Australia Day mee te mogen maken, maar als de regen weg was gebleven had het nog beter geweest. Enorm veel mensen de stad, iedereen is natuurlijk vrij die dag. Het is een soort van koninginnedag bij ons. Maar dan minder oranje enso. Later de dag met z'n alle op de ferry naar Manly en daar kroegje op gezocht voor wat drankjes. Super tijd daar met koprollen door restaurant, twerken in het restaurant, groepslid vermist die dronken is en om 10 uur 's avonds ineens in het hostel staat, ander die verklaring moet afleggen bij politie als getuige. Was lekker dagje buikspieren trainen met al dat lachen. Helemaal toppie!!

Ook nog Robin opgezocht natuurlijk, kan natuurlijk niet anders. Wereld is ook zo klein. Kom je toch zomaar je dorpsgenootjes tegen.

Na ruim een week dan vandaag eindelijk het strand opgezocht om heerlijk bij te bruinen, zwemmen en genieten. Echt, zonder factor 50 lig je zometeen als een rode kreeft op het strand. Mij gelukkig nog niet gebeurd en dat gaat het ook niet dus blijven smeren maar jongens! Toch raar idee dat hier iets meer dan week geleden nog een great white shark alarm was, maar hopen dat hij niet terug komt om mij het ziekenhuis in te bijten. Maak je maar niet druk hoor mam, lifeguards in overvloet hier!

Eerste week eigenlijk alleen nog vakantie gevoel gehad en niet dat ik hier ben om te backpacken. Maarja aan alles komt een eind en zo ook aan mijn 'vakantie' verblijf in Sydney. Met de jongens een campertje gehuurd en wij gaan maandag richting Melbourne vertrekken. Vanaf Sydney via de kust richting Melbourne, Great Ocean Road, Grampians National Park en uiteindelijk dus in Melbourne uitkomen na 10 dagen. Ik ben heel benieuwd hoe het word en of ik niet de rotonde de verkeerde kant op neem. Voor de zekerheid maar even extra verzekering erop haha. We zullen het zien allemaal, op naar het begin van mijn avontuur!

Let's go backpacking!

  • 01 Februari 2015 - 08:39

    Michel:

    Jeah Lets do it. Have lost of fun!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demi

Actief sinds 22 Nov. 2014
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 2485

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 10 Juli 2015

Australia here I come

Landen bezocht: